Assumez votre age!

Så stod det på en reklamskylt för läsglasögon som jag gick förbi på lunchen. Det betyder ACCEPTERA DIN ÅLDER! och nu får ni som vanligt förlita er till min förmåga att gestalta just denna skylt eftersom bloggen inte riktigt tillåter sådana nymoderna påhitt som mobilblogga med bilduppladdning. 

Acceptera din ålder!

Jag tittade en stund på skylten. Den var stor. Närmast påträngande. Jag kände mig en smula kränkt (det gör kvinnor i min ålder när de blir påminda om sin ålder). Och så undrade jag vad som egentligen är fel med den där typen av reklam som förleder konsumenten att tro att konsumera ska få dem att känna sig yngre, vackra(re), rik(are), lycklig(are) et cetera et cetera? Va? Jag vill inte köpa ett par glasögon FÖR ATT KÄNNA MIG LIKA GAMMAL SOM JAG FAKTISKT ÄR utan möjligen för att känna mig intellektuell, snygg(are), gärna smalare (jag är beredd att köpa alla argument av typen de-här-bågarna-får-ditt-ansikte-att-se-smalt-närmast-utmärglat-ut) et cetera.

Skylten var JÄTTESTOR.

Texten var ENORM.

Eventuellt känner jag mig kränkt för det också. Det insinuerar ju faktiskt att jag SER DÅLIGT.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.